Over ons

In Het Groot Klootschietersboek  staat ook het een en ander  maar soms is het leuk om vanuit je eigen herinnering terug te gaan naar 1974.  Ik was toen 17 jaar en vanaf mijn zestiende jaar actief klootschieter bij de klootschietverening “ De Toekomst”. Ik had in die tijd geen interesse in voetbal maar werd meegevraagd.  Als jeugdspelers vertrokken we vanaf de woning van de familie Geissink aan de Schapendijk te Oldenzaal. Ik weet ook nog dat ik samen met enkel andere jeugdspelers van de Toekomst eerste werden met ons team. Op een avond vroeg mijn vader of ik mee ging naar café Olde Weghuis te Oldenzaal. Ik was toen 17 jaar  en ik weet dat we achter in een aparte ruimte bijeen kwamen met 7 mensen . De meeste ervan staan hierboven op een polaroid foto die later genomen is bij een jubileum van onze club. De sfeer die avond was  zodanig dat we ons los wilden maken van de Toekomst en dat gebeurde later. Willie Luttikhuis kwam toen met de naam Vooruitzicht als naam van onze vereniging.  In die leeftijd was ik zelf niet zo overtuigd maar  vanwege het feit dat mijn vader ook meeging was voor mij reden genoeg om op deze manier het eerste jeugdlid van Vooruitzicht te worden. Ik zou kort daarna 18 jaar worden dus de jeugd verlaten. Wat ik mij verder kan herinneren dat we als vereniging ons op de sport wilden richten en heel veel en lang trainden. We wilden op het veld de resultaten halen en op deze manier naam maken.  Het latere strijdlied/clublied gemaakt door Gerard Klieverik heeft ook een tekst dat past bij onze ambitie. Er waren in die tijd geen trainingspakken  maar we stonden wel bekend dat we na de wedstrijd een flesje bier niet uit de weg gingen. De bijnaam “ De blauwkoppen”  kregen we door andere verenigingen.  Met dit bericht wil ik graag de aanzet geven om aan de hand van een foto, krantenberichten of herinneringen onze clubgeschiedenis meer kleur te geven. Mogelijk hebben de andere oprichters de eerste vergadering  en de tijd erna anders beleefd. Dat is ook een reden om hierover te gaan schrijven. Ik zal binnenkort is op zolder gaan kijken of ik wat oude foto’s en krantenartikelen kan vinden. Ik zal die ter beschikking stellen van het bestuur zodat deze bewaard kunnen blijven.