Nacht van Vooruitzicht

Update 1/10/2022: wedstrijdverslag / foto’s

Wedstrijd verslag

Nacht van Vooruitzicht 2022
Na 4 jaar wachten was het dan eindelijk weer zover, de Nacht van Vooruitzicht. Met de baan in perfecte conditie kon de verlichte wedstrijd op de Hollinkbaan van start gaan. 25 teams uit Twente en omstreken hadden zich in Oldenzaal verzameld om de trofee met de grote oren mee naar huis te nemen.

De wedstrijden gingen rond 19:15 van start met de poulefase, 8 poules waarbij de beste 16 teams doorgaan naar de kwartfinale. In deze poulefase leek Beuningen met de 2 verste afstanden torenhoge favoriet. Toch bleek niets minder waar en vlogen zij verrassend net zoals Mander en Vooruitzicht in de kwartfinale uit het toernooi. Verrassing van de avond waren de heren van AKF, de straatschutters van aard lieten zich van hun beste kant zien en met zeer constant gooien werkten zij zich richting de finale. In de finale ging het tussen Lattrop-Breklenkamp 1, Nooit Gedacht 1, AKF 1 en de Toekomst 2. Na stuivertje wisselen tijdens deze finale en een lang schot van Nooit Gedacht die nog van plek 4 naar plek 2 gingen, was het Lattrop-Breklenkamp die er door middel van een sterke finale met de winst vandoor gingen. In hun eerste deelname aan het toernooi gaan ze er meteen met de hoofdprijs vandoor.

Over 2 jaar is het jubileumjaar van organiserende vereniging KV Vooruitzicht, hier kijken wij nu al weer naar uit en hopen met een volledige bezetting van 32 teams deze wedstrijd  weer te kunnen verschieten.